Ben jij mijn volgende gesprekspartner?

Gepubliceerd op 14 juni 2022 om 09:26

Het leren beheren van een succesvolle Facebook of LinkedIn heeft nogal wat voeten in aarde. 


Dat heb ik ervaren toen ik begin dit jaar startte met de training bij @Maartje Blijleven; We love communities. 


Het vaststellen van een doelgroep; mijn doelgroep, bleek lastiger te zijn dan ik dacht.
Zodra de vraag gesteld werd tot welke groep mensen ik me wilde richten schoot het gevoel omhoog dat ik anderen tekort zou doen als ik me beperkte tot een bepaalde groep.
Waarom kon progressive mental alignment niet voor iedereen toegankelijk zijn en kan ik niet iedereen helpen? Hier sprak gelijk een overtuiging (ik laat iemand vallen als ik hem niet help)
en de afgelopen twee jaar heb ik er vele bij mezelf ontdekt die me belemmerden. 


Natuurlijk is dat progressive mental alignment voor iedereen toegankelijk, maar mijn passie en mijn kracht ligt in mijn eigen ervaring. Dat ik weet met welke gevoelens en overtuigingen ik te maken heb op het moment dat ik als ondernemer tegen problemen aanloop. Door de bijna twintig jaar die ik werkzaam ben als expert in het helpen van mensen ken ik de klappen van de zweep. 

Toen kwam het volgende knelpunt; wat durf ik mijn klanten of fans te beloven? Welke resultaten mogen ze verwachten als ze met mij in zee gaan en op welke manier beïnvloedt het hun leven of werk op een positieve manier? Wederom waren het remmende overtuigingen die het antwoord gaven. Was ik niet opgevoed met de gedachte dat ik alleen mocht beloven wat ik waar kon maken en mocht ik die belofte nooit verbreken? Hoe was die gezegde; eens belooft altijd belooft!

Waarom hebben mijn ouders er nooit bij verteld dat er nog veel meer factoren meespeelden of je wel of niet aan een belofte vasthoudt? Op latere leeftijd leek het me geen goed idee dat iets wat je toezegt ten koste moet gaan van jezelf of je eigen gezondheid.  

Het derde struikelblok volgde snel. Ja, ik had mijn doelgroep bepaald en een toezegging gedaan (beloven doe ik zelden meer iets) maar nu kwam het moment om aan potentiele klanten te vertellen wat ik doe, wie ik ben en waarom ik hen benader. Kan je de reden raden waarom dit een struikelblok was; althans voor mij? 

De gevoelens die je bekruipen bij het lezen van dit blog hebben stuk voor stuk te maken met je eigen overtuigingen. Voel jij je niet zo prettig dan zijn er onbewust vervelende ervaringen aangekoppeld. Die onbewuste ervaringen kunnen jou in je dagelijks leven hinderen in je functioneren als partner, werknemer, werkgever, teamgenoot etc etc etc. 

Dat hoeft helemaal niet want er is een oplossing voor en die ligt in progressive mental alignment. Een eenvoudige vraagtechniek die jou bewust maakt wat je tegenhoud en het geeft je de mogelijkheid om met deze obstakels definitief af te rekenen. Zonder dat je na verloop van tijd terug valt in oud gedrag. 

Ik nodig je uit om op mijn website www.sourceofsucces.nl te kijken voor meer informatie over de mogelijkheden. 
Want uiteindelijk begin je bij de bron om succesvol te worden.  

Je kunt lid worden van mijn Facebookgroep "Get Back to Business" voor ondernemers of  "Pimp up your life" voor niet ondernemers. 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.